Sunday, March 28, 2010

PERKASA Kalau Bertanding Pilihanraya, Dah Lama Bungkus..


Artikel Oleh: addin_77

"
Sebenarnya aku cukup meluat dengan Ibrahim Ali dari mula-mula dia bertanding atas tiket bebas yang pro-PAS di Parlimen Pasir Mas lagi. Aku tak percaya yang Ibrahim Ali ini mahu berubah dan menerima perjuangan PAS seadanya. Last-last Tok Guru pun dia kelentong habis. Sekarang apa dah jadi kat Ibrahim Ali. Tiba-tiba timbul PERKASA, yang konon-kononnya memperjuangkan bangsa Melayu yang lebih dari UMNO lagi.


Pada pandangan aku lah sebenarnya, tujuan ditubuhkan PERKASA adalah atas kapasiti peribadi Ibrahim Ali yang tak tahu hujung pangkal karier politiknya. Manakan tidak, UMNO dah 'black list' nama Ibrahim Ali seumur hidup. Manakala PR tentu tidak akan terima lagi makhluk perosak spesis katak macam Ibrahim Ali ni. Jenis manusia macam ni dia kan belit semua orang disekelilingnya. Bak senang cakap, jangan kawan orang seperti ini biar dia mati beragan sorang-sorang.

Hari ni mungkin hari bersejarah kepada Ibrahim Ali dan kuncu-kuncunya. AGM PERKASA kali pertama dirasmikan dengan penuh istiadat keMelayuan. Kononnya, Ibrahim Ali lebih Melayu daripada Melayu-Melayu yang lain. Beberapa kontroversi berlaku sebelum AGAM bermula, seperti minggu lalu, tetamu kehormat yang diundang ke AGM Perkasa di PWTC menolak jemputan berkenaan. Sultan Selangor membuat pembatalan itu bagi mengelakkan salah tanggapan dan manipulasi pihak-pihak tertentu terutamanya dalam keadaan politik sekarang. Tindakan yang sama diambil oleh beberapa CEO daripada syarikat yang berkepentingan kerajaan (GLC) selang beberapa hari kemudian.

Pembatalan kehadiran VVIP tersebutnya adalah sebenarnya tak nak terlibat dengan sentimen perkauman yang menebal dalam PERKASA. Agenda perkauman sudah tidak relevan dalam dunia masakini. Ucapan-ucapan yang berapi-api yang berbaur perkauman hanya akan menyemarakkan lagi api perkauman. Masyarakat Malaysia sudah matang berpolitik wahai Ibrahim Ali, ini terbukti dengan kekalahan UMNO BN dalam PRU ke 12. UMNO BN adalah parti yang berpaksikan kebangsaan, perjuangan kebangsaan mereka retorik semata-mata demi kelangsungan politik mereka.

Aksi kau menjulang keris hanya akan menimbulkan bibit kebencian dan kemualan masyarakat terhadap kamu dan kuncu-kuncu kamu. Nescaya Ibrahim Ali, jikalau PERKASA bertanding pilihanraya kamu akan bungkus awal-awal dan di talkinkan....

No comments: