Sunday, December 20, 2009

Putar Belit Pengkhianat


"Mengikut perjanjian yang ditandatangani antara Petronas dengan Kerajaan Negeri Kelantan, royalti petroleum sebanyak 5% akan dibayar secara tunai mulai tahun 2004. BN memenangi PRU Ke-11 dengan penuh bergaya melalui pelbagai penipuan, termasuk menggunakan lebih peruntukan untuk peralatan yang jumlahnya melebihi RM200 juta. Walaupun kes ini tenggelam timbul di mahkamah dan berjaya membuktikan wang itu digunakan, UMNO/BN memberi kredit kepada populariti Pak Lah sebagai punca kemenangan. PAS menang tipis dalam PRU itu di Kelantan. Parti itu hanya bergantung hayat kepada majoriti satu kerusi sehinggalah PRU Ke-12 diadakan. Pak Lah tidak mengotakan janji yang telah dibuat. Dia bukan sahaja kecundang dalam PRU Ke-12 malah diaibkan dengan pelbagai cercaan yang datangnya daripada UMNO sendiri. Akhirnya dia tiada pilihan selain berundur.
Demikianlah nasib yang tertulis untuk pemimpin khianat Islam Hadhari itu.Bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan nyiru. Kes royalti petroleum dibongkar semasa kempen PRK Manek Urai. UMNO/BN minta Petronas beri penjelasan sambil pemimpin UMNO berdolak-dalik di Manek Urai. Sehingga UMNO mencapai kemenangan moral nombor wahid dalam PRK itu, tiada penjelasan daripada sesiapa pun.Siasatan dibuat. Telaga minyak sah duduknya dalam perairan Kelantan. Kerajaan Persekutuan kata telaga minyak letaknya lebih tiga batu neutika dari pantai, Kelantan tiada hak dapat royalti. Perjanjian tidak menyebut tentang fakta jarak itu. Dalam usaha mengurangkan ketegangan, Najib setuju beri wang ehsan untuk ditadbir oleh Jabatan Pembangunan Persekutuan di Kelantan. Kerajaan Negeri Kelantan memenangi kes tuntutan di luar mahkamah apabila Najib meluluskan pemberian wang itu.Perjanjian tidak sebut langsung tentang wang ehsan. PAS membantah. Menyedari tentang pengakuan Kerajaan Persekutuan dan wang ehsan sebagai helah tidak mahu meletakkan wang di tangan Kerajaan Negeri Kelantan, Menteri Besar, Tuan Guru Dato' Nik Aziz (TGNA)menyebut tentang doa laknat terhadap Najib.Rakyat Kelantan dianiaya oleh Kerajaan Persekutuan. Bagi TGNA, tidak salah untuk mendoakan Najib dilembutkan hati sehingga memberi royalti minyak kepada pihak yang berhak, iaitu kerajaan pimpinannya dan meminta masa depan Najib dimusnahkan jika terus enggan menunaikan janji.UMNO dan sekutu-sekutunya marah dengan tindakan itu tetapi menyembunyikan hakikat perbuatan khianat mereka kepada rakyat Kelantan. UMNO yang menolak Islam sebagai dasar perjuangan itu terkapai-kapai dilambung dosa ciptaan mereka di lautan pemerintahan sekarang ini.TGNA dan rakyat Kelantan sedar bahawa keengganan UMNO itu disebabkan oleh ketakutan yang amat sangat terhadap kebolehan Kerajaan PAS Kelantan membangunkan negeri Kelantan dengan wang royalti petroleum itu. PAS sudah memerintah Kelantan selama 20 tahun berturut-turut.
Rekod yang masih dipegang ialah zero rasuah dan tadbir urus yang cemerlang walaupun pendapatannya amat terhad. Ketua kerajaannya ialah antara 50 individu Islam yang paling berpengaruh di dunia.Jika wang royalti petroleum membangunkan negeri Kelantan, UMNO/BN akan malu besar kerana sudah berpuluh-puluh tahun Sabah, Terengganu, dan Sarawak menerima wang itu tetapi tetap dengan tempat pertama, kedua, dan ketiga negeri termiskin di Malaysia. Bayangkanlah banyak mana wang rakyat itu telah dipesongkan, dirompak, dan diboroskan begitu sahaja. Kini pendapatan Petronas pun sudah merudum, sedangkan pendapatan itulah yang menjadi sandaran negara. Kekayaan sebanyak mana pun tidak akan bermakna jika berada di tangan pengkhianat. Mereka perlu dijatuhkan demi masa depan gemilang untuk negara ini.TGNA dan rakyat Kelantan yang teraniaya sedang melafazkan doa laknat ketika ini. Umat Islam telah diberitahu bahawa doa orang yang teraniaya tiada batas penghalangnya untuk diterima Allah. Kita tunggu sahajalah balasan Allah itu jika keadaan tidak juga berubah!!!

No comments: